Z życia klas 2014/2015

ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO

26 czerwca 2015 r., nastąpiło oficjalne zakończenie roku szkolnego. Pani Dyrektor serdecznie podziękowała uczniom, nauczycielom za ciężką pracę oraz wyniki w nauce. Rozdała pamiątkowe dyplomy, świadectwa oraz nagrody zwycięzcom konkursów. Pani Dyrektor serdecznie podziękowała Rodzicom za owocną współpracę oraz pracę na rzecz szkoły. Na zakończenie uroczystości życzyła wszystkim dużo słonecznych dni, wypoczynku oraz bezpiecznych wakacji. Następnie udaliśmy się po raz ostatni do naszej zerówkowej sali, gdzie nasza pani życzyła nam sukcesów w kolejnych latach edukacji, wręczyła nagrody za nasz trud oraz podziękowała Rodzicom za owocną współpracę.

ŻYCZYMY WSZYSTKIM UDANYCH I BEZPIECZNYCH WAKACJI.

DO ZOBACZENIA W PRZYSZŁYM ROKU SZKOLNYM.

ZABAWY INTEGRACYJNO - POŻEGNALNE

Dzięki uprzejmości Pani Sylwii, mamy Natalki mogliśmy spędzić ostatni dzień szkoły w bardzo miłej atmosferze. Nasza pani przygotowała mnóstwo atrakcji. Oczywiście nie zabrakło słodkiego poczęstunku. Bawiliśmy się cudownie i będziemy ten dzień jeszcze długo wspominać.

WYCIECZKA DO ZOO I PARKU DINOZAURÓW

23 czerwca wybraliśmy się na wycieczkę do ZOO oraz Parku Dinozaurów. Wyjście w większości było sfinansowane z pieniędzy, które zebraliśmy podczas Kiermaszu Świątecznego.

MALI BADACZE – DZIEŃ ZABAW BADAWCZYCH I EKSPERYMENTÓW

22 czerwca nasza sala lekcyjna zamieniła się w małe laboratorium. Mogliśmy obserwować ciekawe zjawiska, stawiać hipotezy, wnioskować oraz przeprowadzać proste doświadczenia i eksperymenty. Zajęcia dotyczyły: „Dziwnych jajek”, „Soli w wodzie”, „Malowania kolorami”, „Uciekającego pieprzu” i „Niemieszających się cieczy”. Zajęcia bardzo nam się podobały, rozbudziły w nas ciekawość poznawania świata i zjawisk w nim zachodzących, wzbudzały w nas wiele emocji.

18.06.2015r. – DZIEŃ BEZ PRZEMOCY

W dzisiejszym dniu do szkoły wszyscy przyszliśmy w białych strojach. Zostaliśmy przeszkoleni przez panią Ewę w jaki sposób mamy się zachować i jaką pozycję przyjąć, gdy na swej drodze spotkamy agresywnego psa. Wszyscy znakomicie potrafimy wykonać bezpieczną pozycję /tzw. żółwika/, która osłoni nasze ciało przed atakiem psa. Oglądaliśmy pouczające filmiki dotyczące złych zachowań i radzenia sobie w takich sytuacjach. Wiemy już jak reagować i do kogo zwrócić się o pomoc. Układaliśmy hasła przeciwko przemocy i wspólnie stworzyliśmy plakat, który zaprezentowaliśmy na apelu. Na zakończenie uroczystości odśpiewaliśmy piosenkę. To był pouczający dzień w szkole.

13.06.2015r. - FESTYN RODZINNY

PODSUMOWANIE AKCJI

9 maja 2015 w naszej szkole odbyło się podsumowanie akcji ROWEROWY MAJ. Jako szkoła zajęliśmy III miejsce. Gratulujemy!!! Zachęcamy do dalszej aktywności ruchowej w drodze do szkoły.

Oto relacja z przebiegu uroczystości oraz laureaci z naszej klasy z nagrodami.

29.05.2015 – PRZEDSTAWIENIE „SZEWCZYK DRATEWKA”

Z okazji Dnia Mamy i Taty dzieci z klasy zero A przygotowały przedstawienie pt: „Szewczyk Dratewka”. Bajka wyreżyserowana została przez wychowawcę klasy. Premierę poprzedzały próby, dzięki którym młodzi aktorzy musieli opanować układ taneczny, tekst, gestykulację oraz ruchy teatralne.

Dzieci w pięknych strojach przygotowanych przez rodziców i opiekunów wspaniale odtwarzały swoje role. Na baśniowej scenie pojawiły się mrówki, pszczoły, rybki, rycerze, zły czarownik, panna.
W rolę tytułowego bohatera wcielił się Nikodem Brzeziński. Nie zabrakło również narratora. W tej roli zobaczyliśmy Anię Jesionowską, która wspaniale poprowadziła nas przez bajkowe krainy.
Występom dzieci towarzyszyła niezwykła dekoracja. Mogliśmy zobaczyć zamek, którego strzegli rycerze, komnatę panny, staw, las i mrowisko. Zadbano również o bajkową muzykę, pojawiły się również pląsy i śpiew.

Zaproszeni goście byli oczarowani oglądaną bajką. Bohaterowie przedstawienia otrzymali gromkie brawa.

PORT LOTNICZY IM. LECHA WAŁĘSY W GDAŃSKU

28 maja 2015r., klasa zero A i B wybrały się na wyjątkową wycieczkę do Portu Lotniczego im. L. Wałęsy w Gdańsku. By móc poruszać się po terenie lotniska, jak każdy podróżny, musieliśmy przejść kontrolę osobistą. Po odprawie czekał na nas lotniskowy autobus, który przewiózł nas na lotnisko. W czasie podróży obserwowaliśmy stojące samoloty oraz start odrzutowca. Na lotnisku, w poczekalni dla Vip-ów, mogliśmy zjeść śniadanie. Zwiedzając lotnisko widzieliśmy, w jaki sposób prześwietla się bagaż oraz obejrzeliśmy zabezpieczone przez służby celne okazy, których nie wolno przywozić z innych krajów. Po zwiedzeniu lotniska udaliśmy się na spotkanie ze służbami, które czuwają nad bezpieczeństwem pasażerów. Po krótkiej pogadance oraz pokazach mogliśmy choć na krótką chwilę „wczuć” się w rolę sapera, strażaka i pilota. Serdeczne podziękowania składamy Panu Piotrowi Lenartowicz, dzięki któremu ta wycieczka się odbyła i była niezapomnianym przeżyciem. Oto relacja z jej przebiegu:

ROWEROWY MAJ

Najmłodsze dzieci w szkole również włączyły się do szkolnej akcji „Rowerowy Maj” i przez cały miesiąc przyjeżdżały do szkoły na swoich rowerkach i hulajnogach i zbierały naklejki do swoich książeczek. Większość z nich świetnie sobie radzi jeżdżąc na swoich pojazdach. Oczywiście zerówkowicze dbają o swoje bezpieczeństwo podczas poruszania się po drogach i pamiętają o tym by być widocznym na drodze i mieć na głowie kask.

WYCIECZKA DO GDAŃSKA – FILHARMONIA BAŁTYCKA

12 maja wybraliśmy się do Gdańska do Filharmonii Bałtyckiej na koncert edukacyjny pt: „Z kufra Pana Andersena – Baśń o Cesarskim Słowiku”. Po koncercie przepłynęliśmy promem po Motławie. Spacerowaliśmy po GDAŃSKIEJ STARÓWCE podziwiając piękne zabytki. Mieliśmy również chwilę na odpoczynek w kawiarence, w której zjedliśmy pyszne ciastka. Wycieczka troszkę się przedłużyła, ale wróciliśmy zadowoleni i pełni wrażeń. Piękny jest nasz Gdańsk…

NAUKA I ZABAWA W ZERÓWCE

SPRZĄTANIE ŚWIATA

Podczas zajęć o ekologii rozmawialiśmy o ochronie środowiska, naszego wpływu na środowisko naturalne oraz możliwości działań, jakie podejmujemy, by je chronić. Uczyliśmy się segregować śmieci do odpowiednich pojemników, czytać znaki ekologiczne znajdujące się na produktach. Dowiedzieliśmy się co to takiego „recykling” i wykonaliśmy gąsienice z zużytych pojemników po jajkach. Oczywiście włączyliśmy się w akcję SPRZĄTANIA ŚWIATA. To była wspaniała zabawa, ale też dobra lekcja na przyszłość. Obiecujemy dbać o nasze środowisko naturalne.

HODOWLA FASOLE

W naszej sali przy pomocy pani Agnieszki założyliśmy hodowlę fasolek. Przez dwa tygodnie codziennie sprawdzaliśmy jak się rozwijają, czy mają wystarczająco dobre warunki do wzrostu, czyli: odpowiednią ilość słońca i wody. Każdego dnia cieszyliśmy się, że nasze fasolki tak szybko rosną. Prawie wszystkim udało się wyhodować swoją fasolkę, którą zabraliśmy do domu i posadziliśmy w ogrodzie lub w doniczce w naszych domach. Oto nasze okazy!!!

ŚNIADANIE WIELKANOCNE

W ostatni dzień przed świąteczną przerwą wielkanocną przyszliśmy do szkoły w odświętnych strojach. Rozmawialiśmy na temat wielkanocnych obyczajów i tradycji, jakie kultywuje się w naszych domach, malowaniu jaj, uroczystym śniadaniu, śmigusie dyngusie oraz zajączku. Przygotowaliśmy samodzielnie wielkanocne śniadanie oraz podzieliliśmy się jajem. Zajączek o nas nie zapomniał i dla każdego przyniósł drobny upominek.

POWITANIE WIOSNY

20 marca wybraliśmy się do lasu, by zakończyć zimę i powitać wiosnę. Wcześniej przygotowaliśmy wspólnie Marzannę, która nam towarzyszyła przez cały czas. Idąc ulicami Kiełpina mówiliśmy wierszyki przeganiające zimę. W lesie wykonywaliśmy zadania, które przygotowała dla nas Pani Wiosna. Sprawdziliśmy się jako zespół i poradziliśmy sobie z zadaniami na szóstkę. W lesie również spotkała nas niespodziana. Przywitał nas Pan Leśniczy, który udzielił nam kilku rad, w jaki sposób zachowywać się w lesie. Doszliśmy do celu naszej wyprawy, gdzie rozpalono ognisko, przy którym piekliśmy pyszne kiełbaski. Przy okazji również mogliśmy zaobserwować niecodzienne zjawisko, jakim jest ZAĆMIENIE SŁOŃCA. Na zakończenie naszej wyprawy została spalona nasza PANI ZIMA i oficjalnie powitaliśmy WIOSNĘ. Wróciliśmy zmęczeni ale zadowoleni i pełni wrażeń do szkoły, by zabrać nasze własnoręcznie wykonane i piękne wiosenki.

BAL KARNAWAŁOWY „U KRÓLOWEJ ZIMY”

Jak co roku w naszej szkole odbył się bal karnawałowy. Tym razem pod hasłem „U KRÓLOWEJ ZIMY”. Nasze panie przygotowały dla nas scenki dotyczące bezpiecznych zabaw na śniegu, oglądaliśmy je z zapartym tchem, byliśmy pod wrażeniem umiejętności aktorskich naszych pań. Oczywiście wykazaliśmy się dużą wiedzą dotyczącą bezpiecznych zabaw na śniegu i będziemy przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas ferii zimowych. Po przedstawieniu nastąpiła zabawa przy dziecięcych utworach, a pani Kasia Firkowska okazała się, jak co roku zresztą, wspaniałym wodzirejem.

DROGOWY RAJD EDUKACYJNY - ROWEROWY AUTOCHODZIK.

W tym roku szkolnym zerówki biorą udział w DROGOWYM RAJDZIE EDUKACYJNYM -ROWEROWY AUTOCHODZIK. Poznają zasady bezpiecznego zachowania się na drogach podczas pogadanek tematycznych, korzystając z AUTOCHODZIKA oraz wykonując zadania praktyczne. Program jest podzielony na sześć etapów.

ETAP I

W trakcie realizacji I etapu dzieci poznawały zasady bezpiecznego poruszania się po drogach. Zdobytą wiedzę wykorzystywały podczas spacerów i wycieczek. Potrafiły rozpoznawać i nazywać znaki drogowe. Stworzyły makietę miejscowości, w której mieszkają ze znakami drogowymi i pojazdami. Wspaniałą zabawą okazało się stworzenie miasteczka ruchu drogowego: poskładały znaki drogowe, sygnalizator świetlny, rozłożyły przejście dla pieszych. Każde z dzieci mógło „wczuć się” w różne role np.: pieszego, pasażera, kierowcy, policjanta, pracownika stacji benzynowej lub ratownika medycznego. To była wspaniała zabawa.

ETAP II

W ramach drugiego etapu – POJAZDY wykonaliśmy miarkę samochodu. Rozmawialiśmy o tym, jak niebezpieczne jest wybieganie na ulicę przed lub zza samochodu. Wybraliśmy się do pobliskiego warsztatu samochodowego na wycieczkę edukacyjną. Dzięki uprzejmości właściciela pana Grzegorza Schewe mogliśmy zobaczyć wiele aut, które uległy wypadkom drogowym. Zapoznaliśmy się z narzędziami i urządzeniami, które służą do naprawy samochodów. Widzieliśmy podwozie auta. Byliśmy również w lakierni i mieszalni farb. Podczas zwiedzania warsztatu rozmawialiśmy o zasadach jakie obowiązują podczas jazdy pojazdami. Na zakończenie wycieczki otrzymaliśmy drobne upominki, dzięki którym na dłużej zapamiętamy to wydarzenie.

ETAP III

By czuć się bezpiecznie na drogach wykonaliśmy własnoręcznie SPONGEBOBOWE ODBLASKI, które doczepiliśmy do swoich plecaków. Mieliśmy również okazję przekonać się, jak ważne jest odpowiednie ubranie /kamizelka odblaskowa, odblaski/ podczas nocnego poruszania się po drogach, by być widocznym przez nadjeżdżające samochody. Bawiliśmy się w tropicieli odblaskowych buziek przy pomocy latarek. Wszyscy znaleźliśmy ukryte przez naszą panią odblaski. Tego dnia nauczyliśmy się wiele, a przy tym świetnie się bawiliśmy.

ETAP IV

Realizując IV etap programu zmagaliśmy się podczas zabaw i konkurencji w różnych miejscach. Dobrą okazją do sprawdzenia się jako zespół było wyjście do lasu, gdzie mieliśmy do wykonania trzy zadania. By je wykonać musieliśmy ze sobą współpracować, pracować szybko i dokładnie.

Podczas zajęć ruchowych na sali gimnastycznej uczyliśmy się podawać prawidłowo pałeczkę i próbowaliśmy swoich sił w mini sztafecie. Zmierzyliśmy się w wyścigach drużyn w konkurencjach sprawnościowych. Było to dla nas ciekawe doświadczenie.

Na zakończenie realizacji tego etapu powtórzyliśmy sobie najważniejsze zasady bezpieczeństwa oraz znaki drogowe. Przy pomocy naszej pani stworzyliśmy trasę rajdu, którą musieliśmy pokonać w małych zespołach, zwracając uwagę na rozstawione znaki drogowe oraz zbierać odpowiednie dla naszej drużyny symbole.

Bawiliśmy się świetnie przestrzegając zasad. Staraliśmy się wykonywać zadania dokładnie i szybko. Wiemy, jak ważna jest współpraca w zespole i zdrowa rywalizacja.

ETAP V

Etap V rozpoczęliśmy od wspólnej pracy z rodzicami nad wykonaniem modeli rowerków. Przynieśliśmy nasze modele do szkoły, gdzie nasza pani zorganizowała wystawę naszych prac, którą podziwiali inni uczniowie. Nasz kolega przyjechał do szkoły swoim rowerem. Był odpowiednio ubrany: miał kask i kamizelkę odblaskową. Omówiliśmy wspólnie budowę jego roweru i wskazywaliśmy i nazywaliśmy po kolei wszystkie elementy pojazdu. Przypomnieliśmy sobie również znaki drogowe i zapoznaliśmy się z zasadami poruszania się po drogach „małych rowerzystów”. Dla utrwalenia zdobytych wiadomości wykonaliśmy karty pracy. Z niecierpliwością czekamy na cieplejsze dni, by wziąć udział w paradzie rowerowej.

ETAP VI

Na zakończenie naszej przygody z „Rowerowym Autochodzikiem” odbył się WIELKI FINAŁ WIEDZY dotyczący znajomości zasad bezpiecznego poruszania się po drogach. Pracowaliśmy w zespołach i z przygotowanymi zadaniami poradziliśmy sobie świetnie.

Reprezentanci naszej klasy wzięli również udział w Autoriadzie. Turbusiowe Młodziki poradziły sobie znakomicie, a przy tym wspaniale się bawiły.

Nasza przygoda z „Rowerowym Autochodzikiem” dobiegła końca. Jesteśmy bogatsi o wiedzę i doświadczenia, wiemy już jak dbać o swoje bezpieczeństwo podczas poruszania się po drogach pieszo czy środkami lokomocji. Zawsze będziemy przestrzegać poznanych zasad, by czuć się bezpiecznie.

PONOWNE SPOTKANIE Z CHEMIĄ

W styczniu odbyły się kolejne warsztaty z chemii. Tym razem badaliśmy zawartość witaminy „c” w warzywach, owocach oraz sokach.

19.12.2014r. - WIGILIA KLASOWA

19 grudnia wybraliśmy się z wszystkimi uczniami naszej szkoły do kościoła na jasełka. Klasy zero miały okazję się zaprezentować i po raz pierwszy wystąpić przed tak dużą widownią. Po wspólnym odśpiewaniu kolęd wszyscy powrócili do szkoły, by w swoich salach zasiąść do klasowych wigilii.

URODZINKI W NASZEJ KLASIE

11.12.2014r - WARSZTATY PIEKARNICZE

11 grudnia wybraliśmy się warsztaty piekarnicze, gdzie samodzielnie wykonaliśmy pyszne bułeczki.

MIKOŁAJKI

Ten dzień był wyjątkowy, bo dzisiaj w szkole były tylko grzeczne dzieci, które czekały na Mikołaja. Do nas też przyszedł i przyniósł dla wszystkich prezenty.   Hura!!!

OZDOBY CHOINKOWE

Na początku grudnia mamy z naszej klasy chętnie stawiły się w szkole, by wspólnie przygotować ozdoby świąteczne, które miały być sprzedawane podczas Mikołajkowego Festynu.Podczas pracy wykazały się dużą zręcznością, pomysłowością a przy tym dobrze się bawiły i miło spędziły czas. Ozdoby bardzo się podobały i na konto klasy wpłynęła niezła sumka.Bardzo serdecznie dziękuję mamom za pomoc, zaangażowanie i poświęcony czas.

28.11.2014r - ANDRZEJKI

W naszej sali pojawiły się wróżki, czarownice, cyganki i czarodzieje. Rodzice przygotowali słodki poczęstunek a nasza pani wróżby. Każdy z nas dowiedział się jaki zawód będzie wykonywał w dalekiej przyszłości oraz co go czeka niebawem. Były też konkursy i wspólna zabawa. Na zakończenie klasowych andrzejek każdy z nas lał wosk przez klucz.

25.11.2014r - ŚWIATOWY DZIEŃ MISIA

Z tej okazji w naszej szkole zorganizowano akcję zbiórki misi, które zostały podarowane potrzebującym dzieciom. Nasza klasa również włączyła się do tej akcji.

HEWELIANUM - LABORATORIUM PANA KLEKSA

W październiku wybraliśmy się na wycieczkę do LABORATORIUM PANA KLEKSA. Odwiedziliśmy cztery krainy: KRAINA BAJEK, KRAINA ŚPIĄCYCH LUSTEREK, LABORATORIUM I PODWODNY ŚWIAT. Wyruszyliśmy w podróż na KSIĘŻYC, wykonywaliśmy bardzo trudne zadania. Wycieczka była pełna niezapomnianych wrażeń.

ZAJĘCIA PLASTYCZNE

Jeżyki z masy solnej

ZAJĘCIA WARSZTATOWE Z ELEMENTAMI CHEMII

Większość z nas pierwszy raz brała udział w tych zajęciach. Podczas zajęć sami mogliśmy zbadać czy napoje tak przez nas lubiane są zdrowe i wyprodukować żelki. Zajęcia nam się bardzo podobały i czekamy z niecierpliwością na następne, które odbędą się w styczniu.

07.11.2014r. - ŚNIADANIE DAJE MOC

Nasza grupa przyłączyła się do ogólnopolskiej akcji „Śniadanie Daje Moc” i w sali lekcyjnej zorganizowała przy pomocy rodziców Klub Śniadaniowy. Nauczyliśmy się nakrywać do stołu, poznaliśmy zasady kulturalnego zachowania się przy stole i przygotowaliśmy zdrowe śniadanie. Na zakończenie zajęć sprawdziliśmy swoje wiadomości dotyczące nakrywania do stołu na tablicy interaktywnej.

14.10.2014r. - DZIEŃ NAUCZYCIELA

Był wyjątkowy dzień, ponieważ w naszej szkole obchodziliśmy uroczyście Dzień Edukacji Narodowej. Składaliśmy życzenia i wręczaliśmy laurki dyrekcji, naszym nauczycielom oraz paniom woźnym, które bardzo nam pomagają. Rozmawialiśmy o pracy nauczyciela i sami mogliśmy się przekonać, jaka to ciężka praca. Uczestniczyliśmy również w uroczystości szkolnej przygotowanej przez klasę III b. BARDZO NAM SIĘ PODOBAŁO!!!

OWOCE, JARZYNKI KOLOROWE WITAMINKI

Dzisiaj zakończyliśmy tydzień poświęcony owocom, warzywom i zdrowemu odżywianiu. Samodzielnie wykonaliśmy owocowe szaszłyki oraz przy pomocy naszej pani mogliśmy skosztować pysznego soku z marchewki i jabłka. Bardzo smakowały nam nasze witaminowe przekąski oraz pyszny sok. Pracowaliśmy również w grupach, gdzie mogliśmy wykorzystać zdobytą wiedzę o zdrowym odżywianiu i stworzyliśmy piramidę żywności.

BĘDZIEMY PAMIĘTALI O OWOCOWYCH WITAMINKACH KAŻDEGO DNIA!!!

30.09.2014r. - DZIEŃ CHŁOPCA

Dziś w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Chłopaka. Dziewczynki poprzebierały się za chłopców i wyglądały świetnie. Nie mogły się zdecydować, którego kolegę wyróżnić mianem najmilszego więc zdecydowały, że wyróżnią wszystkich. Był słodki poczęstunek, zadnia do wykonania przygotowane przez samorząd uczniowski i oczywiście upominki zakupione przez rodziców. Dziewczynki nie mogą się już doczekać swojego święta, które przypada w marcu.

PLAC ZABAW

Po nauce spędzamy miło czas na szkolnym placu zabaw. Bardzo lubimy tam przebywać. Każdy robi tam to, co lubi.

25.09.2014r. - DZIEŃ PATRONA

Tego dnia obchodzimy w naszej szkole Dzień Patrona Szkoły. Braliśmy również udział w uroczystym Pasowaniu na Ucznia pierwszoklasistów. Po części oficjalnej udaliśmy się na słodki poczęstunek przygotowany przez naszych rodziców. Po słodkim co nieco pląsaliśmy na dyskotece.

BEZPIECZNA DROGA

We wrześniu poznawaliśmy zasady bezpiecznego poruszania się po drogach. Wiemy już, jak poruszać się bezpiecznie po drogach jako pieszy, rowerzysta oraz pasażer samochodu. Podsumowaniem naszej wiedzy była zabawa AUTOCHODZIKIEM. Stworzyliśmy miasteczko ruchu drogowego: poskładaliśmy znaki drogowe, sygnalizator świetlny, rozłożyliśmy przejście dla pieszych. Każdy z nas mógł wczuć się w różne role np.: pieszego, pasażera, kierowcę, policjanta, pracownika stacji benzynowej lub ratownika medycznego. To była wspaniała zabawa.

01.09.2014r. - ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO

Większość z nas po raz pierwszy przestąpiła próg szkoły i czuła się niepewnie w nowym miejscu. Po oficjalnej uroczystości udaliśmy się do sali, gdzie nasza pani przygotowała dla nas wiele ciekawych atrakcji. Tworzyliśmy portrety, wizytówki, poznaliśmy się dzięki wspólnej zabawie. Czuliśmy się dobrze, bo byli z nami nasi rodzice.

DZIEŃ PROFILAKTYCZNY W SZKOLE
18 czerwca odbył się dzień bez przemocy. Nasze hasło "Zamiast się złościć dąż do radości" realizowaliśmy przez oglądanie tematycznych filmików, zajęcia w grupach, pogadankę i grupową pracę zbiorową. Recytowaliśmy też przygotowane wcześniej wierszyki na forum szkolnym. Dzięki wspólnym działaniom utrwaliliśmy ważne informacje na ten ważny temat.

DZIEŃ MAMY I TATY

19 czerwca odbyła się nasza klasowa, rodzinna uroczystość. Podziękowaliśmy naszym  Rodzicom wierszem, piosenką i ruchem . Wręczyliśmy wcześniej przygotowane prezenty. Rodzice mieli dla nas moc słodkich niespodzianek, bo bardzo im spodobał się nasz występ.

9.06.2015r. - ROWEROWY MAJ
W naszej szkole odbyło się wręczenie nagród za udział i zdobycie III miejsca w akcji "Rowerowy maj". My też aktywnie uczestniczyliśmy w konkursie i jesteśmy dzięki temu zdrowsi i zadowoleni z nagród.

28.05.2015r. - WYCIECZKA NA LOTNISKO
To było wydarzenie! Mnóstwo przeżyć, nowych doświadczeń i wiadomości. Poznaliśmy pracę służb naziemnych  lotniska im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Przeszliśmy kontrolę celną. Zwiedzaliśmy halę przylotów i odlotów, jechaliśmy specjalnym autobusem dla pasażerów po płycie lotniska. Potem poznaliśmy zespół antyterrorystyczny do usuwania bagażu niebezpiecznego oraz czworonożnego pracownika służb celnych - psa wraz z jego opiekunem. Ekipa strażaków przygotowała nam mokre niespodzianki. Wizyta w samolocie oraz hangarze z samolotami była dopełnieniem wszystkich wrażeń. Dziękujemy tacie Bartka Lenartowicza i naszym Wychowawczyniom za tak niepowtarzalną przygodę.

AUTORIADA

11 czerwca drużyna "Szpileczek" reprezentowała naszą szkołę na Autoriadzie. Zabawa była przednia! Sprawdziliśmy się jako mali eksperci od spraw bezpieczeństwa.
To spotkanie było zwieńczeniem całorocznej pracy w programie edukacyjnym "Rowerowy Autochodzik"

KONCERT EDUKACYJNY W FILHARMONII BAŁTYCKIEJ

12 maja wybraliśmy się na wycieczkę dydaktyczną. Poznawaliśmy zabytki naszego miasta. Utrwalaliśmy zasady bezpiecznego poruszania się w grupie, ale największą atrakcją był koncert w filharmonii - " Z kufra Pana Andersena- Baśń o cesarskim słowiku". To było ciekawe i barwne przedstawienie: orkiestra, tancerze i baletnice, śpiewacy... Wiemy, że świat bez muzyki byłby smutny. Ona wnosi wiele radości do naszego życia.

JESTEŚMY EKOLOGICZNI

W kwietniu poświęciliśmy wiele czasu na ekologię w naszym życiu - na zajęciach szkolnych i w terenie. Braliśmy czynnie udział w akcji sprzątania świata z okazji obchodów Dnia Ziemi. Szanujmy naszą planetę nie tylko od święta - wtedy Ziemia będzie nam wdzięczna i uśmiechnięta! To nasze hasło;) Oto działania i prace związane z tym tematem - podobają się Wam?

ŚNIADANIE WIELKANOCNE

W ostatnim dniu szkolnym przed Wielkanocą zorganizowaliśmy w naszej sali uroczyste śniadanko wielkanocne. Podzieliliśmy się jajeczkiem i złożyliśmy sobie życzenia. Zabraliśmy też do domu własnoręcznie przygotowane zajączki, by wręczyć je Rodzicom w prezencie świątecznym.

20.03.2015r. - POWITANIE WIOSNY

20 marca otrzymaliśmy list od Wiosny, która zaprosiła nas do wspólnej zabawy w terenie. Wcześniej przygotowaliśmy nasze Marzanny, by móc skutecznie pożegnać Zimę przez ich tradycyjne spalenie. By radośnie przywitać Wiosnę wykonaliśmy kolorowe kwiaty i gaiki. Do wspólnej wycieczki w poszukiwaniu Wiosny nasza Pani zaprosiła też  kolegów i koleżanki z klas 0a i 1.
Atrakcji było co nie miara! Wśród nich:
- kolorowy korowód z Marzannami,
- spotkanie i rozmowa z Panem Leśniczym, któremu dziękujemy za przygotowanie nam ogniska,
- gry i zabawy logiczne i wiedzowe w terenie,
- pieczenie kiełbasek przy ognisku,
- recytacja naszych wierszyków,
- spalenie Marzann,
- słodkie nagrody za rywalizację w grupach.
Serdecznie dziękujemy naszym Rodzicom za przygotowanie symbolicznych zimowych kukieł i pomoc w trakcie imprezy.
Ogłaszamy, że Zima uciekła hen, hen daleko!

29.01.2015r. - BAL KARNAWAŁOWY

To wydarzenie w naszym przedszkolnym życiu zapamiętamy na pewno! Nasze kolorowe i piękne stroje podziwialiśmy nawzajem. Było mnóstwo zabawy, tańca, śmiechu, ale też nauki. Nasze Panie przygotowały dla nas scenki o bezpieczeństwie w czasie ferii - bardzo podobała nam się Pani Iza jako Diabełek, ale my wybieraliśmy rady Aniołka. Dziękujemy naszym Wychowawczyniom za świetną zabawę karnawałową.

21.01.2015r. - DZIEŃ BABCI I DZIADKA

Do tego dnia przygotowaliśmy sie długo i pracowicie. Przygotowaliśmy najpierw zaproszenia. Potem otrzymaliśmy od Pani role do przedstawienia i nauczyliśmy się piosenek dla babci i dziadka Ćwiczyliśmy wierszyki i poznane melodie i jednocześnie tworzyliśmy prezenty dla naszych ukochanych Babć i Dziadków .Wreszcie nadszedł ten dzień - nasi Goście zajęli swe miejsca przy odświętnym stole i mogliśmy ich powitać, przedstawić im naszą inscenizację i wręczyć własnoręcznie przygotowane upominki. Wzruszeń i radości było wiele! Zaprosiliśmy Babcie i Dziadków już za rok na kolejne spotkanie z okazji ich Święta.

ROWEROWY AUTOCHODZIK

Wszystkich zapraszamy na naszą relację z realizacji 3 etapów pogramu "Rowerowy Autochodzik" na jego stronę:

Nasza relacja na stronie

19.12.2014r. - JASEŁKA

Oto przy okazji szkolnych Jasełek wystawiliśmy własne -to nasz debiut teatralny przed tak dużą publicznością.
Mamy nadzieję, że wypadliśmy nieźle. Nasza Wychowawczyni zapewnia, że rewelacyjnie sobie poradziliśmy z tym aktorskim zadaniem, które były naszym prezentem dla Rodziców.

19.12.2014r. - WIGILIA

Tradycyjne spotkanie przy wigilijnym stole, dzielenie się opłatkiem i składanie życzeń było tez naszym udziałem. Dziękujemy naszym Mamusiom i Tatusiom za przygotowanie pysznych dań!

05.12.2014r. - MIKOŁAJKI

W naszej sali pojawiła się pięknie przystrojona choinka, a pod nią wielka torba z prezentami od św. Mikołaja.

Dziękujemy za prezenty i czekamy na następne, te gwiazdkowe?

04.12.2014r. - WARSZTATY PIEKARNICZE

Dzisiejszego dnia pojechaliśmy z wizytą do Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr2 w Gdańsku za sprawą jednej z Mam naszego oddziału przedszkolnego - dziękujemy zarówno Pani Kindze Wachowskiej, prowadzącej zajęcia Pani Magdalenie Dering oraz Dyrektorowi CKZiU nr2. Zabawiliśmy się w małych piekarzy, używaliśmy do pracy własnych rąk, maszyn i zaklęć?. Każdy z nas upiekł 3 drożdżowe bułki: z marmoladą, ślimaczka i zajączka. Po powrocie do szkoły, kiedy bułeczki ostygły zjedliśmy je ze smakiem.

30.11.2014r. - ANDRZEJKI

Po raz pierwszy wróżyliśmy sobie wspólnie w wigilię św. Andrzeja. Zabawa była przednia- tańce, słodkości i wróżby dały nam wiele radości.

AUTOCHODZIK

W listopadzie po raz kolejny realizowaliśmy zajęcia poświęcone bezpieczeństwu drogowemu. Tym razem poznawaliśmy znaki drogowe.

25.11.2014r. - DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

Ten dzień był dla nas wyjątkowo miły, bo we wszystkich naszych zajęciach pomagały nam nasze ulubione Misie.

ZAJĘCIA PLASTYCZNE

Na naszych zajęciach plastycznych tworzymy różne dzieła, stosujemy liczne i ciekawe techniki artystyczne. Tym razem lepiliśmy jeżyki z masy solnej i makaronu.

AUTOCHODZIK

Od początku roku realizujemy zadania w ramach programu „Autochodzik” Oto my i nasza wspólna bezpieczna droga do szkoły.

18.11.2014r. - LABORATORIUM PANA KLEKSA

Dzisiejszego dnia odwiedziliśmy gdańskie Centrum Hewelianum. Nasze zajęcia odbywały się w Laboratorium Pana Kleksa. Odwiedzaliśmy trzy baśniowe krainy i wspólnie przeżywaliśmy wspaniałą przygodę. Odbyliśmy podróż kosmiczną, byliśmy naukowcami - prowadziliśmy obserwację za pomocą mikroskopów elektronicznych i zwiedzaliśmy wodny świat pełen niespodzianek. Bawiliśmy się i zdobywaliśmy nowe umiejętności pełni zapału i radości.

07.11.2014r. - ŚNIADANIE DAJE MOC

W dniu dzisiejszym uczestniczyliśmy w ogólnopolskim programie "Śniadanie daje moc". Tego dnia zorganizowaliśmy w naszej sali wspólne śniadanie pełne witamin i mocy; Nasi Rodzice spisali się na medal - pomogli nam je przyrządzić i udekorować stół, by było estetycznie i smacznie. W trakcie zajęć poznaliśmy wartość dobrze skomponowanego śniadania dla zdrowia oraz nauczyliśmy się nakrywać zastawę stołową i sztućce. Następnie udaliśmy się do naszego „Laboratorium Śniadaniowego”, gdzie pod kierunkiem Mamy naszej koleżanki przeprowadzaliśmy ciekawe eksperymenty związane z jedzeniem. Nakręciliśmy z tego dnia film, a nasz reportaż wyślemy na konkurs.

Serdeczne podziękowania za przygotowanie i przeprowadzenie śniadaniowych warsztatów chemicznych kierujemy do Pani Kingi Wachowskiej. DZIĘKUJEMY!

Z tego dnia nakręciliśmy film,który zgłosiliśmy do konkursu.

Zapraszamy do jego obejrzenia! film

30.09.2014r. - DZIEŃ CHŁOPCA

Oto my z wieżą z klocków - w Dniu Chłopca otrzymaliśmy za zadanie jej zbudowanie. Portrety naszych Rozrabiaków to oprócz autek i słodyczy dodatkowa niespodzianka od dziewczynek.

25.09.2014r. - DZIEŃ PATRONA

TAŃCE Z GABI

Było miło i wesoło razem potańczyć ;)

POZNAJEMY ZASADY RUCHU DROGOWEGO

W naszym małym miasteczku, które zbudowaliśmy na placu zabaw ćwiczyliśmy bezpieczne poruszanie się po drogach i uczyliśmy się znaków drogowych oraz zasad bezpiecznego przechodzenia przez ulicę.

LEKCJA W BIBLIOTECE W KOKOSZKACH

W TEATRZE MINIATURA

WIELKANOC W NASZEJ KLASIE

NASZ EKSPERYMENT

III WOJEWÓDZKI KONKURS RECYTATORSKI "JAN BRZECHWA DZIECIOM"

NASI LAUREACI

MIKOŁAJ

JARMARK ŚWIĄTECZNY W GDAŃSKU

ANDRZEJKI W NASZEJ KLASIE

KONKURS "GDAŃSK MIASTEM PRZYJAZNYM DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH"

KONKURS RECYTATORSKI

DZIEŃ NIEPODLEGŁOŚCI

Oto , jak wyglądał Dzień Niepodległości w naszej klasie.

13.11.2014r. - HEWELLIANUM

Byliśmy w Hewellianum na Kleksografii. Świetnie się bawiliśmy, co widać na tych zdjęciach.

07.10.2014r. - ŚNIADANIE DAJE MOC

25.10.2014r. - KONKURS PROZY

Uczniowie mojej klasy uczestniczyli w II Wojewódzkim konkursie prozy w Szkole nr 48 w Gdańsku. A tak się prezentowali nasi artyści.

24.10.2014r.- AKADEMIA MEDYCZNA

Nasza klasa była na inauguracyjnym spotkaniu Polskiej Akademii Dziecięcej. W tym roku uczestniczymy w zajęciach na Akademii Medycznej. Oto kilka zdjęć z pierwszego spotkania.

29.09. 2014r. - KONKURS PIOSENKI

W naszej klasie odbył się konkurs śpiewania piosenki.  Oto kilka fotek z tego dnia i... nasi zwycięzcy.

30.09.2014r.- DZIEŃ CHŁOPCA

W tym dniu wszyscy się świetnie bawiliśmy. Były konkursy, zadania dla chłopców,wybór najmilszego chłopca w klasie, prezenciki i dużo słodkości. Oto kilka zdjęć z tego miłego dnia...

29.09.2014r. - PRACA W GRUPACH

Tak pracujemy na zajęciach szkolnych.

23.09.2014r. - MUZEUM MORSKIE

Tego dnia byliśmy na lekcji "Jak działa port" i oglądaliśmy wystawę multimedialną w Muzeum Kultury Morskiej w Gdańsku.